Natt 33. Natten då L inte kunde sova & svarade på 20 frågor

1. Hur ofta tvättar du duschdraperiet?
Två gånger om året kanske. Nu har vi precis köpt ett nytt eftersom vi rev ut duschkabinen som stod där när vi flyttade in. En mycket äcklig mackapär.

2. Håller du med om att morgonrocken är ett av de mest nödvändiga plaggen?
Nej, jag äger ingen morgonrock. Men nu kom jag på att jag vill ha en. D, jag vill ha en morgonrock. Köp en morgonrock till mig, D!

 

3. Vilken är ditt favoritöl?
Inget öl alls, jag dricker inte öl. Öl är mycket äckligt. Det kan möjligtvis vara okej att slicka i sig lite av skummet på en Guinness. Jag antar att det är den gräddiga karaktären min hjärna accepterar som okej. Min hjärna vill leva i en värld gjord av grädde.


4. Är du rädd för möss?
Nej. Jag är rädd för ormar, sjukligt rädd. Bör söka hjälp för det där eftersom min ormfobi har gått över alla gränser. Jag tuppar av om jag ser en orm i verkligheten, på den nivån är det.


5. Vilken hårfärg/ögonfärg skulle du vilja ha om du fick välja?
Jag är nöjd med att vara en grönögd blondin.


6. Känner du NÅGON som tycker om brysselkål?
Ja, faktiskt. En dåre jag känner tycker om brysselkål. Men så opererade han hjärnan som 2-åring också.


7. Brukar du sova middag?
Nej. Eller, senaste månaden har jag gärna gjort det om jag har kunnat, men det är ju inte alltid det går. Dom gånger det inte går somnar jag som ett trafikskadat djur runt åtta på kvällen istället.


8. Har du glasögon?
Nej. Men jag känner en brillorm, han heter Tony.


9. Har du körkort?
Ja.


10. Äter du nyttig mat?
Svaret är: nej. Hade jag gjort det hade jag inte behövt grina åt tjockman som spränger mina kläder.


11. Har du några syskon?
Ja, en storebror. Han är skitgammal och så. Men älskvärd mellan varven.


12. Kan du vifta på öronen?
Ja. Tack Gud för att du delade ut den talangen till mig bland många andra. Det är nåt jag använder mig av väldigt ofta. Vad hade livet varit om jag inte kunnat vift på öronen, brukar jag tänka precis innan jag somnar.


13. När handlade du en BH sist?
I februari. Jag blev så väldigt girig inne på Twilfit när dom hade rea så jag köpte flera par utan att prova. Det orkade jag nämligen inte. Dom var alldeles för små varenda en. Inte för att jag har så stora tuttar, mer för att mitt omfång inte var speciellt smickrande i februari, heller.


14. Kaffe eller te?
Kaffe med mjölk. Kaffe med grädde är det godaste som finns men vem har grädde i kaffet 2009 om man inte verkligen jättegärna vill ha en hjärtinfarkt? Ingen. Bara tanter som i alla fall snart ska dö.


15. Vilken sport tittar du helst på på TV?
Konståkning.  Jag kan ingenting om konståkning, men i alla fall. Dom har ju roliga kläder och så.


16. Har du någonsin haft en lila väska?
Det har jag säkert.


17. Har du snickrat något nån gång?
Ärad vare Gud i höjden, denna har jag gjort i slöjden. Självklart har jag snickrat. Fult blev det varje gång.


18. Kokar du egen sylt?
Nej. Pappa kokar lingonsylt en gång om året. När han är färdig får man tjugo burkar fast man bara behöver max två. Sen frågar han tio gånger under året om man behöver mer lingonsylt. Det behöver man inte.
Skulle man behöva fler burkar än tjugo borde man kanske söka akut hjälp för sitt syltmissbruk?


19. Brukar du ha målade naglar?
Ibland. Målade tånaglar och fransk manikyr på fingrarna.


20. Staden eller skogen en ledig dag?
Staden om det är sommar eftersom jag som sagt har grova problem med ormar. Sent på hösten och under vintern är jag mer än gärna i skogen med hunden. Sent på hösten och på vintern hatar hunden att vara i skogen för hon vill självdö när det är kallt ute. Vi passar så bra ihop, hon och jag.


Kommentarer
Postat av: wettexvärlden

Jag gillar brysselkål. Så då känner du två. Eller ja, känner och känner. Men du VET att det finns en till där ute som äter sånt. En som dessutom älskar broccoli (jo jag vet, det är konstigt, men jag är i alla fall snäll mot barnen).

2009-05-04 @ 09:00:37
URL: http://wettexvarlden.wordpress.com
Postat av: Ulla

Vår granne är psykolog och behandlar bl.a. orm- och spindelfobier på Universeum. Det fungerar uppenbarligen jättebra! Jag har hjälpt honom att jaga spindlar han skulle använda i behandlingen. Det är dumt och onödigt att gå omkring med fobier som blir som ett handikapp.

2009-05-04 @ 09:24:50
URL: http://ullap.blogspot.com/
Postat av: L

Ulla:

Jo, jag borde verkligen göra nåt åt det där för det blir olidligt ibland. Men jag håller mig ifrån orm-terapin eftersom jag vet att man tillslut ska klappa ett sånt där jävla äckel. Alltså, då är man ju inte rädd längre men min hjärna kan inte begripa det. Så jag drar mig för det där.



wettexvärlden:

Jag gillar också broccoli. Broccoli är jättegott, brysselkål är dom ett skämt. Det är ju så himla äckligt.

2009-05-04 @ 09:49:32
URL: http://innandufanns.blogg.se/
Postat av: Sussi

Jag ÄLSKAR brysselkål! Och broccoli. Och spenat. Och leverpastej och kalvsylta. Normalt va? :-P

Men ormar är det vidrigaste som finns. Jag vågar knappt ens bläddra i uppslagsverk med bilder (typ nationalencyklopedin) för man vet ju aldrig vilka FOTON som finns på nästa sida - tänk om ett av de där äcklen plötsligt ligger där och stirrar mig i ögonen, redo att kasta sig över mig! Iiihhh! :-{

Fast jag älskar din blogg också, så jag har åtminstone normal smak när det gäller EN sak, hihi! :-D Kram på er och lycka till med ruvningen!

2009-05-04 @ 13:42:10
Postat av: Margherita

Eftersom du bor i Uppsala kan du få den där ormfobin botad billigt av en psykologstudent. De är skitduktiga och det är i princip garanti på att få bort såna fobier. Bara att höra av sig till institutionen när höstterminen börjar. Gör´t!

2009-05-04 @ 14:41:55
Postat av: annan

Ok fråga.. om du var tvungen.. klappa stor fet 4 meters orm eller liten illgrön smalsomenpinne stel orm... jag vet vilket för mig och varför.

2009-05-04 @ 15:56:45
Postat av: aussiekicki

Hej L!

Vill bara önska lycka till med de små i magen. Har själv varit där du är nu. Mina killar är nu 5 1/2 år och de kom efter 3 IVF-behandlingar. Beslutet att sätta tillbaka två var inte enkelt och jag satt i soffan i v. 8 och storgrät av panik inför förlossningen :-).

Igenkänningsfaktorn är stor och jag minns känslan av hopplöshet och ovisshet under våra behandlingar. Det går ju som bekant inte att garantera några resultat och det tär på en. Jag vill iaf önska er ett varmt lycka till och jag kommer fortsätta titta in hos dig.

Kram!!

2009-05-04 @ 16:45:41
URL: http://kangurulandet.blogspot.com/
Postat av: NinaE

Erm.

Jag älskar brysselkål och ja, broccoli också...



Betyder detta att jag är en fördömd varelse, vars öde och plikt det är att bespara resten av mänskligheten våndan av min pinsamma närvaro?

:D



Övre Tibet, here I come!

;-)

2009-05-04 @ 19:16:33
URL: http://ekman.wordpress.com
Postat av: jonna

jag har grädde i kaffet. så ofta jag får chansen!

2009-05-04 @ 20:21:06
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: H C Barregren

Grädde är inte farligt för hjärtat. Det enda fett som är farligt är transfetter som t.ex. finns i margarin och s.k. bordsmargariner.

2009-05-05 @ 16:29:15
URL: http://blogg.bums.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0