Måndag på vår gata i stan

Här är den lilla fan.
Inte så värst skräckinjagande.


Jag knäppte ett kort på den när den satt i fläsket också. Eller, jag knäppte elva kort när den satt i fläsket. Men av någon väldigt skitkonstig anledning så tycker jag att dom bilderna avslöjar så väldigt mycket fläsk och det var riktigt skräckinjagande så det ska ni slippa se.

Och nu. Nu värker det satan där inne. Äggstockarna pulserar. Det är ägg på g.
Likt en värphöna ligger jag här i soffan och känner tillväxten. Hade Sverige haft ett lika växande BNP hade vi inte haft några problem i det här landet.
En vanlig månad hade jag passat på att gnälla och tröstäta nu. Äggvärk är uscha.
Men nu är det ingen vanlig månad. Nu SKA det bulta och banka. Självklart kan man ju äta i alla fall. Tröstäter man inte så kan man gladäta. Man kan alltid äta. Helst choklad.

Skål.

Kommentarer
Postat av: Lena

Oj vilka fina sprutor de har nu. Jag fick knäcka liten glasflaska och blanda med vitt pulver och dra in i en spruta (låter som värsta knarkar grejen) och sen in i magen.



Lycka till, jag håller alla tummar.

2009-04-20 @ 22:25:32
URL: http://tjejernatva.blogspot.com/
Postat av: Tess

duktiga du!lycka till ! Vi befinner o på likadan resa. Jag e dock inne på mitt 3 e ivf ...

kramis

2009-04-20 @ 22:28:50
URL: http://smultronpastra.blogg.se/
Postat av: L

Den är mycket behändig! Ägglossningssprutan är inte lika behändig. Där ska det blandas och trixas, men det är ju bara en spruta så det är inte mycket att gnälla över.



jag tror att det var i din blogg jag lämnade en kommentar tidigare, men jag fick ett felmeddelande hela tiden när jag hade postat.

Hur som. Tack för att du håller tummarna och grattis till två fantastiskt fina döttrar.

2009-04-20 @ 22:31:48
URL: http://inandufanns.blogg.se/
Postat av: L

Tredje gången gillt då, Tess. Jättemycket lycka till!

2009-04-20 @ 22:33:48
URL: http://innandufanns.blogg.se/
Postat av: Tomas Lind

Hej!



Hamnade här efter att ha läst ett inlägg hos "Heja Abbe" och fastnade direkt!



Det går förstås inte att föreställa sig hur jobbigt det måste kännas men jag håller verkligen tummarna för att ni ska få ett positivt besked så snart som möjligt. Hoppas att bloggandet hjälper till som någon slags terapi medan ni går igenom allt det tråkiga.



Många lycka-till-hälsningar från de norrländska urskogarna (nåja, från norrlandskusten i alla fall)!

2009-04-20 @ 22:54:57
URL: http://www.lindarna.net
Postat av: Malla

Been there done that.. Sprutorna skrämde skiten ur mig.. Samma sak med runkandet... ;-)



Pok



Mallaönskarerenmiljonfinaäggbralla

2009-04-21 @ 00:08:22
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Mia

Hittade denna blogg för ett par dagar sedan men har inte hunnit läsa allt än. Har själv varit inne i IVF-svängen, resulterade inte i några barn utan en skilsmässa i stället. Hur som helst, du har rätt folk pratar inte om sånt här... Själv så gjorde/gör jag det, inte så att jag tjatar sönder folk om det men kommer frågan upp så säger jag alltid som det är. Och så de små rummen som männen får roa sig i, på Ackis hade de först ett stort rum med säng, men sen bytte de till ett litet med fåtölj och fotpall. Var inte så mycket litteratur att roa sig med enligt min fd man så han ville hellre ha sällskap av mig...



Kommer att åkterkomma och läsa, det är en sak som är säker. Ska tänka på dig och hoppas att det blir många ägg.

2009-04-21 @ 01:47:50
URL: http://hoppfull.nu
Postat av: L

Tomas:

Tack!



Malla:

Haha, varför skrämde runkandet skiten ur dig?



Mia:

Beklagar att det hela inte slutade som ni hade hoppats. Det kan inte vara ovanligt att folk går ifrån varandra istället för kommer hem med en bebis tillslut. Efter fler än ett IVF måste man vara väldigt trött och slut. Jag vill skilja mig från D tio gånger om dagen och vi är inte ens gifta och är bara inne på första försöket.

Hoppas du är lycklig idag, med eller utan barn och make.



Tack för information om runkrummet. Som vi har undrat!

2009-04-21 @ 07:15:59
URL: http://innandufanns.blogg.se/
Postat av: TeachGirl

Jag tycker att det är sjukt läskigt med de där sprutorna, men jag har inte tagit dem själv. Maken får ge mig injektionerna istället. Under tiden blundar jag och tänker lyckliga tankar.



Bra blogg!

2009-04-21 @ 10:36:14
URL: http://varforinteviocksa.blogspot.com/
Postat av: Malla

Ahhmen.. På en toa.. På ett grått sjukhus, med utsikt över taxistolpen.. Och med teknikmagasinet/golftidningen som objekt.. Inte fan kunde jag veta vad mannen skulle komma hem med för sexideer efter det..



Malla iklädd taxiuniform, golfutrusning? Som en peg tex?!? Fantasin rände iväg kan jag säga.. Kanske var det de där jävla hormonstormarna!??!



Tacka vet jag Allas & HJ.. Men.. Kanske inte som runkobjekt!?!?



Pok



Mallafickmina2älsklingartillslutbralla

2009-04-21 @ 22:20:54
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0