Om hur ball jag är

Vissa dagar tänker jag att jag ska klä mig lite rockigt. Lite jag-är-26-bast-4-år-kvar-till-30-det-här-är-inte-på-nåt-sätt-patetiskt-bara-jävligt-medvetet-tufft.

Jag drar på mig dom slitna jeansen och rotar fram en av 100 rockiga toppar jag har köpt genom åren i desperata försök att HÄNGA MED i min tid. Toppar som krymper lite mer för varje månad. Hej magtröja.
Jag kan känna rockstjärnan inom mig. Det känns bra. Jag är cool. Ett par solbrillor på det här och sen raka vägen ut i stora världen och se oberörd ut hela långa dagen.
Tills jag ställer mig framför spegeln.

Tänk er Miss Edna goes Keith Richards.
Alltså, det blir ju inte bra.
Hur jag än vrider och vänder på det, hur jag än försöker så är jag verkligen Sveriges yngsta tant.

Igår kom Hemmets Journal. Ett trevligt recept på en mazarinkaka jag måste testa till helgen.
Så himla smarrigt det ska bli!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ska man inte bejaka alla sina sidor? Trist att hamna i ett fack ;)

2009-05-13 @ 11:20:08
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: JAg

Ha ha ha...skippa att kolla spegeln...Ta bara vara på känslan... Då uppfattar alla dig som rockbruden!!! JAg lovar!!!

JAg är snart 37...O jag får faktiskt visa leg på systemet fortfarande... O jag tror att de har att göra med att jag har känslan av att jag är ung o tuff o njuter av de...Jag tror att folk har svårt att bedömma min ålder!

2009-05-13 @ 11:25:26
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: Christina

Undrade just varför Du alltid får HJ en dag före mig?? Måste bero den där "tuffhetsglamouren"....jeans och top sa Du.....nä....jag får nog vänta en dag...:)

2009-05-13 @ 12:35:42
Postat av: annan

psssst... hemlis... Sveriges nyaste coolaste ballaste tatueringstidning Bodyfication Ink & Lifestyle Magazine layoutas av en tant utan en enda tatuering. Det var dessutom hon som drog igång Scandinavian Tattoo magazine för 10 år sedan... inte heller då tatuering. När jag glider omkring på tatueringsmässor fins det inte en enda av tatuerarna som kan gissa att det är jag. man vet aldrig vad tanter kan åstadkomma.

2009-05-13 @ 13:14:56
URL: http://starksomannan.blogg.se/
Postat av: elin

du säger att du har svällt upp en aning den gångna tiden men du ser så himla smal och smärt ut. Hur mycket kan du möjligtvis väga lixom? :) ag tycker du ser vrålsöt ut !

2009-05-13 @ 14:05:47
URL: http://elinkortochgott.blogg.se/
Postat av: lina

åh vad glad jag blev av att hitta till sonja och hennes burriburrbloggen. tack för tipset.

2009-05-13 @ 14:51:38
Postat av: Sabina

Haha! :) Oroa dig inte människa.. Vad jag (och många andra) kan läsa mig till är du störtskön ju! So what om du och Keith inte är fullt kompatibla stillmässigt.. du rockar ändå.



Kramen

2009-05-13 @ 15:57:21
Postat av: Christina

Hmm....mazarinkaka..? Och du är säker på att det är HJ du prenumererar på?....inte fan hittar jag någon sådan....en persikokaka men det är ju inte samma sak.

2009-05-13 @ 16:19:09
Postat av: Annika Nasiell

Men jag får väl hänga ett svart sorgflor framför spegeln eftersom jag är så himla gammal - nästan död - hela 57 år ...

2009-05-13 @ 17:24:43
URL: http://magicasblogg.blogspot.com/
Postat av: NinaE

Äh, skippa spegeln och gå på känslan, det är ju utstrålningen det handlar om!

2009-05-13 @ 18:53:25
URL: http://ekman.wordpress.com
Postat av: NinaPX

Äsch - du är i alla fall den absolut ballaste L i Uppsala som jag "känner"! :-) Ungefär som när småtjejerna säger "Mamma, du är min absolut bästa mamma!" Öh - jaha, hur många mammor har du? Må gott! /NinaPX

2009-05-13 @ 21:20:28
Postat av: syster s

Härligt!! Du får (med dina 26 jämfört med mina 27) min lyriskhet över mönstrade stödstrumpor, min tidigare prenumeration på Ica Kuriren (rekommenderas förövrigt, trevlig tidning!), fascinationen av småkakor (gärna de där lite torrare typ som drömmar, finska pinnar och brysselkex), mina egensådda tomatplantor och min stora dröm om en gungstol att framstå som helt normala. TACK! =)

2009-05-13 @ 22:04:01
Postat av: annka

Haha, aaaaw, vad söt du är.

Det är ok att vara unggammal.

Hoppas jag för min skull :P

2009-05-14 @ 23:53:58
URL: http://archaeon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0