Men nu går vi och sover

Vi kom hem runt halv tolv och har sedan dess suttit i soffan och diskuterat. Stort och smått. Könsroller, arv och miljö. Till min fasa upptäckte jag att jag liknade en rabiatfeminist i mina argument. Då blev jag rädd och fick påminna mig själv om hur starkt jag faktiskt är övertygad om att pojkar och flickor är olika av andra faktorer än enbart miljö.
Jag lät som en högtravande Gudrun Schyman mellan varven. Väldigt obehagligt.

Men en väldigt behaglig kväll, trots rå entrecôte.
Imorgon ska jag recensera Uppsalas senaste restaurang.
Synd för dom. Men kocken kunde ju omöjligt veta att han skickade ut kossan, så rå att den fortfarande råmade, till kvinnan som skriver stadens mest lästa blogg.
Håhåjaja, hybris.

Kommentarer
Postat av: annan

Tänk dig och leva med en kock då... som alltid måste göra allt från grunden.. Här snackar vi inte om att slå en bearnaise hemma utan att föda upp hönan till äggen innan eller ännu värre.. ta diskussionen kvällen innan om det var äget eller hönan som kom först. Och det med en militan vagina, förlåt, rabiatfeminist hette det visst, fast inte här hemma. Att han dessutom är sångare gör att jag får recensioner om varenda kockprogram och musik underhållning som finns på TV. Tröttsamt! Vad ska jag ta till typsnitt, design och gnäll på reklamfilm. Inte alls lika spännande som platnackar som lagar taskig mat och med taskig hygien.

2009-05-09 @ 11:14:28
Postat av: L

annan:

Man måste visa vem det är som bestämmer. Det gör man genom att plocka fram alla hormoner man har, och så låter man hormonerna tala!

2009-05-09 @ 11:40:42
URL: http://innandufanns.blogg.se/
Postat av: annan

mmm jag är rätt bra på det. Ett annat fenomen som du kommer att märka när du blir en toppenmorsa är att öronen får nya funktioner. man kan inte bara vifta med dom som du uppenbarligen kan utan dok kan automatiskt fälla ner sigg och täppa till örongången. Efter ett visst antal mamma mamma mamma mamma och idag på jobbet hände... Min gräns går på 223 mamma i halvtimmen och 154 idag på jobbet.. i timmen... sen ser jag bara munnar som rör sig och så spelar jag Damien Rice i huvudet. Ibland nått annat. Kram

2009-05-09 @ 12:40:08
Postat av: Ulrika

Hm, mycket vänsterdiss här. Hemska Gudrun Schyman och Lars Ohly (i ett tidigare inlägg). Nä, jag förstår inte vad du menar - det finns väl betydlig värre personer, som personer som inte tycker att allas rättigheter är lika mycket värda?

2009-05-10 @ 08:40:24
Postat av: L

Klart det finns betydligt värre personer. Gudrun är ju dessutom en ganska skön person, trots helt galna åsikter mellan varven. Men hur många människor det än finns som är värre här i världen så är ju inte Ohly skitkul för det, och Schyman är inte mindre rabiatfeminist för det. Och jag är ingen vänsteranhängare, hur man än vrider och vänder på det.

2009-05-10 @ 08:47:50
URL: http://innandufanns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0