Scrambled eggs

Äntligen hemma. Inte för att dagen var så ansträngande, men nu får jag släppa ut korven ur skinnet. För jag gav mig inte imorse. Jag hängde inte tillbaks byxorna. Icke. Det S K A gå, tänkte jag. Och det gick. Men herre så tight det var. Tänkte att det skulle ge sig med tiden under dagen, men nä. Inte det.
Tvärtom, det har blivit värre. För jag har ätit hela tiden. Sån är jag. Jag beklagar mig gärna över allt tjocks som är ivägen när man ska knäppa byxorna, men jag vill grina ihjäl mig om jag måste leva på havre och groddar. Det går inte.
Så jag åt en räkmacka till lunch.
Och en timme senare var jag så obeskrivligt sugen på nåt sött när jag stod med näsan tryckt mot glaset vid ett kondis och dreglade ner hela kappan.
Så jag slog till, helt enkelt.

Äggen, stackars äggen. I så tighta byxor har det nog blivit äggröra där inne.
Inte bra. Inte bra alls.

Och jag fick ett frispel på en kärring (kvinna, heter det. Det heter KVINNA, inte kärring), i en korsning som höll på att köra in i mig. Jag pekade finger och nu skäms jag över det. Man beter sig inte så. Man gör inte så. Inte när man är 26 år fyllda och kanske ska bli mamma inom ett år. Skärpning. Men jag är en hormonstint kossa, jag kan inte alltid hejda mina impulser.
Och jag tror, jag är nästan övertygad om att det var jag som hade företräde.
Om nån av er bor i Sigtuna. Kan ni kolla om det sitter någon dum skyltfan precis innan korsningen när man liksom kommer från parkeringen vid vattnet och ska rakt fram. Ska man verkligen lämna företräde åt bilarna som kommer från vänster där?
Och OM man ska det. Vem fan har kommit på nåt så jävla dumt? Va va va va va va va va?

Nu ska jag läsa alla kommentarer, noga. Och besöka era bloggar.
Ni skriver så fint och snällt till mig att jag tror att jag älskar er hela högen. Blir det inga barn här så ska jag adoptera ett par av er när ni är fulla och svagsint skriver under alla papper.

Kommentarer
Postat av: milimina

sobea mammayogabyxor rekommenderas varmt. sköna både pre-, under- och post graviditet. särskilt om man har lite stoppning :) du har ju ett helt liv att äta groddar på, var snäll mot dej själv den här korta tiden.



för övrigt har jag en billig 2½-åring till salu jusr nu om det är av intresse?

2009-04-21 @ 17:11:43
Postat av: Petra

En bekant (läs gammalt kk) och hans dåvarande fru fick 3 på en gång tack vare IVF så jag hävdar å det bestämdaste att du är värd en iaf ;)

2009-04-21 @ 17:24:14
URL: http://www.metrobloggen.se/flipflop
Postat av: Nina

Abbes pappa hade rätt. Du är verkligen läsvärd.

I två dagar har jag, så fort mitt troll somnat, läst mig igenom bloggen. Min egentid, jee!

Å heja heja äggstockarna!

2009-04-21 @ 17:24:39
URL: http://somlillamy.blogg.se/
Postat av: Lollo

haha, vad skön du är ! ;) bra skriver du också.

2009-04-21 @ 17:59:03
URL: http://loiisan.blogg.se/
Postat av: X

Ha, ha, du kan gärna få adoptera mig, men du kan kanske få svårt att förklara att din dotter är tio år äldre än du ;-)

Jag har för övrigt ofta sagt att jag ska adoptera en tjugo-åring med egen lägenhet (för att slippa vaknätter, trotsåldrar, kräksjukor, tonårsstrul etc.). Kanske kan jag sträcka mig till att aoptera en 26-åring också om du fortsätter att underhålla mig.

2009-04-21 @ 18:01:25
Postat av: Pia

Du skriver humoristiskt. Jag sitter och ler och hoppas att det tar sig med barnagörandet. Lycka till!

2009-04-21 @ 18:32:05
URL: http://piaspyssel.blogspot.com
Postat av: Anonym

Klart man får räcka finger!

Det gör jag ofta. Och skäller. Åtminstone när jag sitter i bilen och ingen hör mig.

Till familjens stora förskräckelse...

2009-04-21 @ 18:37:47
Postat av: Carin

Jag blev just lite kär i dig.



Kom att tänka på en grej. När jag och min man skulle göra barn blev jag stressad väldigt snart. Det blev alltså ett projekt väldigt fort. Så när ägglossningen typ skulle inträffa bokade jag in liggtid i min kalender. Inte subtilt alls – jag skrev L I G G A över hela den veckan i min almanacka. Blev aningens obekväm stämning i rummet på ett projektmöte som jag hade när de använde min almanacka för att kolla lite datum. Det skrattar jag åt idag.



Precis som jag hoppas på att du kommer att få skratta åt all den skit du går igenom nu. För det är galet roligt för oss som slipper att göra det, men som får privilegiet att läsa dina innersta nakna tankar.



Lycka till. Som fan.

/C

2009-04-21 @ 18:39:05
Postat av: Ulla

Jag hittade också hit via Abbes pappa och jag tillhör inte alls din målgrupp: mina barn är redan stora och snart är ingen av dem tonåring längre, och bägge två kom till hur lätt som helst. Så det är inte alls därför jag läser, utan för att du som skriver är en människa, som dessutom skriver så himla bra och kul. Så nu har jag bokmärkt dig och tänker hänga här tills ungen kommer, osv.



Lycka till!

2009-04-21 @ 18:52:55
URL: http://ullap.blogspot.com/
Postat av: Abbes pappa

Jaaaaa! Jaa! Adoptera mig. Då får du en son som är mycket äldre än dig. Och dessutom för du två barnbarn på köpet. En lite defekt men inte desto mindre underbar.

2009-04-21 @ 19:38:09
URL: http://www.hejaabbe.com
Postat av: Mona

Bäjbi.

Det tog lite drygt en vecka men nu är du fanimej tillbaka.

I högform.

Och du har rätt om Wayne.

My God.

2009-04-21 @ 19:41:11
URL: http://monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Linn

Jag pekar finger åt folk och skriker obscena ord in absurdum. Och jag är inte det minsta gravid och har helt vanliga hormoner. Gud nåde när (om) jag blir på tjocken.

2009-04-21 @ 19:45:07
URL: http://anotherbloginparadise.blogspot.com
Postat av: Rebeccas Recept

Du skriver sjukt bra! Ska följa din blogg och hålla alla tummar och tår för att detta ska gå vägen :)

2009-04-21 @ 19:49:41
URL: http://rebeccasrecept.blogg.se/
Postat av: Lizette

Jag är nog som Ulla nästan 20 år äldre och har 3 barn (24!! 15 och 11 ? 2 barnbarn 6&4) suck var tog de här åren vägen??

Men jag tänker också hänga här tills allt är färdigt

Du skriver fantastiskt roligt trots allvaret. Jag har läst igenom allt (gjorde det igår) efter att ha hittat hit från Abbes pappa

Hejar på dig (Er) under äggjakten...BamseKRAM

2009-04-21 @ 19:50:05
Postat av: catti

att äta är alltid bra. har problem med att bli av med min mage sedan vincent kom ut, men jag kan ju inte tacka nej till en kaka eller fler per dag. det är ju så gott.



jisses vad skoj du skriver

2009-04-21 @ 19:52:10
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Maria

Nu har jag hittat hit och läst och skrattat lite....vi ligger nog precis lika till i vårt sprutande, jag ska på VUL imorgon och har förhoppningsvis äggplock nästa vecka....

Lycka till!

2009-04-21 @ 20:05:15
Postat av: Hanna

Haha, du är rolig. Jag kommer garanterat tillbaka hit.

2009-04-21 @ 20:50:04
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: L

Tack till alla! Jag är så otroligt glad över alla kommentarer, det här är ju helt koko. På ett bra sätt.

2009-04-21 @ 20:58:45
URL: http://innandufanns.blogg.se/
Postat av: Gunnel

Det här utvecklades snabbt till ett beroende. Läsandet av din blogg, alltså. Måtte du aldrig sluta skriva. Och måtte mitt bredband aldrig bli för smalt. Själv ska jag på gratis frukostseminarium imorgon. På såna kan det också ha scrambled eggs, men av en annan sort. Som passar bättre på rostat bröd... Sorry, svävar ut lite. Men peka finger bara! Det hjälper! Och håll tummarna för att den som får fingret inte dyker upp på ditt jobb senare, det råkade min sambo ut för när han nyss hade börjat på sitt jobb. :)

2009-04-21 @ 21:07:12
URL: http://igunnelsblick.wordpress.com
Postat av: Firemonkey

Jag nästan grät en tår när du försvann, och tänkte stilla att "så insatt är jag inte i bloggvärlden att jag någonsin kommer att få nöjet att njuta av dina rader igen.. " för jag trodde du var förlorad.

Och så dyker du upp.

Såhär.



Jag är rörd.

Du är så otroligt duktig.



Och detta är så vackert.

Följer dig lika troget som förra gången.

All lycka och välgång!

2009-04-21 @ 21:14:09
URL: http://firemonkey.blogg.se/
Postat av: Anonym

Efter ett par sömnlösa månader gick jag osminkad och jävlig till Ica där jag självscannade. Jag åkte på avstämning för femte gången på rad. Jag skrek mig till högre status på mitt Ica kort trots att kassörska först sa att man inte har olika status. Det var också hormoner.

Det är dumt att skrika på sin lokala matvarubutik.

2009-04-21 @ 21:45:08
URL: http://www.soffanomatte.wordpress.com
Postat av: Axelida

Du skriver otroligt roligt, det är en bedrift när ämnet faktiskt är både allvarligt och sorgligt! Jag har själv inga barn, har aldrig velat ha, men jag läser gärna om din kamp. Kanske kan jag få en bättre förståelse för något jag själv aldrig kommer att behöva gå igenom? Lycka till!



PS. Själv odlade jag kattungar i ett par omgångar, det är ingen lek det heller! :-)

2009-04-21 @ 21:46:38
Postat av: Malla

Fingret och att skrika kärring är väl nada..



Själv toppa jag mina "äggbombningar" med att bomba vårdpersonalen på Karolinska... Vilka puckon! Att dom bara vågade.. Sitta och fika... Varje morgon (Varje = 2-3 morgnar).. När jag satt och väntade!!! De var närmare döden än vad de själva fattade..



So you go girl..



Pok



Mallavafanlitehormonstormarfårdevältålabralla

2009-04-21 @ 22:27:34
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Dagens Eko

I vissa perioder så ger jag bort min Mini till högstbjudande. Kan inte säga exakt när det blir, men så fort jag känner tendenserna hör jag av mig ;)

2009-04-21 @ 23:16:31
URL: http://dagensekosblogg.wordpress.com
Postat av: Nina

Jag skriker, svär och ger fingret, trots att jag inte ens kör...gissa om jag är populär som passagerare!



Och jag kan inte ens skylla på hormoner eller pms, detta är mitt "naturliga" tillstånd.



Alltså, behöver du inte ha dåligt samvete, alls!

2009-04-22 @ 02:43:47
URL: http://ekman.wordpress.com
Postat av: Cecilia

Tack för att du delar med dig. Detta kommer att gå bra, det känner jag på mig.

2009-04-22 @ 04:27:57
URL: http://alifeinoz.blogspot.com/
Postat av: Anna-Viktoria

Du kan få adoptera mig när jag är alldeles nykter, en hormonstinn 26-åring som får frispel i trafiken låter som en jävlig rolig människa (notera - jag är INTE ironisk). Låter faktiskt ganska mycket som mig, förvånansvärt mycket faktiskt.

Läsvärt deluxe!

2009-04-22 @ 04:44:07
URL: http://annaviktoria.wordpress.com
Postat av: Åsa

Jag tillhör väl inte heller din målgrupp, men jag hittade hit via Silverfisken och jag tänker också stanna kvar tills slutet eftersom jag gillar ditt sätt att skriva. Lycka till.

2009-04-22 @ 08:21:58
Postat av: Ingrid

Hej!

Skönt med en blogg som skriver om oss!

Jag ligger steget före dig, genomgick min första hormonbehandling för en månad sen. Det resulterade i ett plus, tyvärr miste vi det några dagar senare. Nu ska bara kroppen komma igång med sina egna hormoner igen och innan sommaren ska vi göra ett frysförsök.

Lycka till! Jag vet vad du går igenom!

2009-04-22 @ 08:58:42
Postat av: L

Ingrid:

Beklagar att det inte gick hela vägen, men grattis till ägg i frysen. Stort lycka till med kommande FET!

2009-04-22 @ 12:23:28
URL: http://innandufanns.blogg.se/
Postat av: NinaPX

Jag som ensambarn har alltid önskat mig ett syskon eller två, fick jag skulle jag adoptera dig som lillasyster på studs! Å så Mona (Monas Universum) som storasyster på det - herregud, man skulle ju konstant skratta så man sprack. Ja, så får det bli. Å du - ibland heter de faktiskt "kärring", dom finns och förvånasvärt ofta ute i trafiken! Må gott! /NinaPX

2009-04-22 @ 18:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0