Hund till salu. Kostar gratis

Idag var det första dagen på en månad som jag inte behövde ställa klockan för att spruta nässpray i borrarna. Idag var det första morgonen på en månad som jag kunde sova lite längre. När klockan har ringt varje morgon den här månaden har jag vaknat och inte kunnat somna om. Oftast har jag vaknat före väckarklockan i lite panik och trott att jag försovit mig. Det gjorde jag aldrig.
Idag behövdes ingen väckarklocka. Jag har tagit min sista puff. Idag skulle jag testa på hur det känns att vara utvilad en söndag som alla andra.

Därför, och endast därför, väcktes jag 06:52 av att hunden med den jättelilla hjärnan drabbats av plötslig kissattack och måste ut. Ni vet hunden som HATAR att gå upp tidigt. Hunden man får TVINGA ut på vardagarna när det inte går för sig att ligga och grisa halva dagen. Den hunden.
I hallen stod eländet och skrek åt mig att rappa på. Och så mycket fula tankar som flög genom skallen på mig då. Ja, hoppsan hejsan. Jag visste inte att jag satt inne med så mycket hemskheter.
Nu vet jag.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vi kan byta, du får min katt och jag tar din hund.

(tiger om att katten kan jama så att han väcker grannen)

Deal?

2009-04-26 @ 07:52:34
URL: http://mammas1update.wordpress.com/
Postat av: L

Nä, katter bajsar i lådor, och lådorna har folk inne. Det går över mitt förstånd. Jag behåller nog byrackan.

2009-04-26 @ 08:42:38
URL: http://innandufanns.blogg.se/
Postat av: milimina

det jobbiga är att man tänker såna saker om barnet med, när man är sådär sömngroggy efter tusen nätter utan sova eller tvåårstrotset är extra påfallande. det är lika ofattbart, särskilt när de sen bjussar på nåt extra fantastiskt som att le första gången eller klappar en på kinden och säger "gosa mamma". då är tidiga mornar plötsligt inte alls lika störande.



och det är så värt det.

2009-04-26 @ 09:37:39
Postat av: Evelina

Åååååh, vad kul att du äntligen är tillbaka!! :D

Antar att du lyckats sluta med rökpinnarna nu :)

2009-04-26 @ 09:45:42
Postat av: A-M

Stackars Saga med sån matte.

Synd att Arlanda Express inte går åt det hållet, det hade gått fortast :-)

Jag menar givetvis att hon skulle komma hit ja.

2009-04-26 @ 10:18:19
Postat av: Nemo

Kissattack? Hon såg väl Erik i Robinson igår kväll? Var snäll mot hunden

2009-04-26 @ 10:23:23
URL: http://12steg.blogspot.com
Postat av: emilie

Ja, hundar och barn är ganska lika ibland... Våra ungar vill gärna gå ut innan sju, speciellt när man är sjuk eller urtrött. När jag var gravid med min son och JÄTTESJUK, och bodde med huvudet i toaletten i 15 veckor, bestämde min tjejja att hon ville leka klockan fem på morgonen. V a r j e dag, i typ lika många veckor som jag var kaktus...

2009-04-26 @ 13:28:09
URL: http://trollmorsbarn.blogspot.com/
Postat av: NinaE

Jag tror att hunden försöker träna dig inför "kommande fröjder"...

;-)

2009-04-26 @ 22:21:32
URL: http://ekman.wordpress.com
Postat av: Diva

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Har för tillfället hund så jag vet the feeling! Värst av dem alla av mina djur var katten Torsten som satt och SKREK vid dörren i ett sådana långa jam när han ville ut att jag hann ut i köket, leta kameran, tillbaka och FOTA den lille fan.... MJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAOOOOOOOO!!



Visst är det härligt med djur :D



Lycka till med allting och Tack att du bloggar! Alltid underbart med nya bloggar att förgylla ens dag med!



Stora kramar till dej och din man!!!!

2009-04-27 @ 11:32:15
URL: http://divan76.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0