Fan

Jag blöder. Det ska jag inte göra. Plötsligt bara kommer det blod.
Jävla skit.
Och det finns ingen att ringa som kan ge mig några vettiga svar. Kliniken där jag går stängde sina telefoner 15.30. Jag ringde upp till gyn men sköterskan där kunde inte ge några svar för hon visste ingenting om mina mediciner. Jag har ringt till alla andra IVF-kliniker som finns att få tag på i landet. Ingen har telefontid nu.
Blir till att vänta tills min klinik öppnar klockan 08.00 imorgon.
Just nu är det så oerhört många timmar dit.

Men vi var ute och åt, det var mysigt. Jag märker på D att han helst vill tänka på nåt annat just nu. Att allt inte ska handla om IVF just ikväll. Han hade planerat den här kvällen för sig själv under dagen, jag har märkt det. Att vi skulle gå ut och äta, prata om något annat än mediciner och sjukhusbesök. Att vi skulle ta den där promenaden hem och stanna till och glo i skyltfönster och skratta och peka åt saker.
Vi hyrde en film. Den skulle vi se, avbryta efter fem minuter och tonårshångla istället.
En sån kväll.

Men nu kom det blod och med det blev ingenting som han hade tänkt sig.
Jag måste googla mig klokare först. Sen kan vi låtsas som om IVF inte finns just ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0