Packa allas kappsäck

När det blev känt att Allt om Barn skulle lägga ner så fick jag flera förfrågningar från olika håll om att börja blogga på andra sajter. Smickrande, jag är mycket tacksam för alla erbjudanden som ramlat in.
Jag valde inte den största sajten, jag valde inte den som betalade mest heller. Jag valde den som kändes bäst. Med det hoppas jag att jag har gjort ett klokt val, det känns så. Det känns som att komma hem.

Jag har valt att fortsätta bloggandet på Uppsala Nya Tidnings hemsida. För att borta är bra men hemma är bäst.

Den gamla bloggen, Innan du fanns, som låg på Allt om Barn finns inte längre. Det gör faktiskt smått ont i mig. Jag kommer fortfarande åt texterna från insidan och ska spara allt, när det är gjort kommer ni också att kunna komma åt dom på en annan sida. Men jag tycker det är synd att bloggen som den var inte finns längre. Alla fantastiska kommentarer efter varje inlägg. Nästan 700 hälsningar när jag berättade att jag blivit gravid. Jack kommer aldrig att kunna läsa dom. Jag är grinfärdig över det.

Nu gör vi en ny blogg, ni och jag. På en ny adress och under ett nytt namn.
Dags för kapitel två helt enkelt.

KLICKA HÄR!
Och scrolla ner lite på sidan för att se det första inlägget.

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej!



Roligt att du fortsätter att blogga. Jag förstår att det känns lite tråkigt att alla kommentarer inte kommer att sparas men eftersom du fortfarande kommer åt sidan så kanske det finns någon vänlig tekniker som kan hjälpa till?

Att få ut alla inlägg och kommentarer bör inte innebära någon större ansträngning för någon som har tillgång till de ställen det lagrats...



Fortsätt att njuta av så väl sommar som det nya livet i era liv.



Hälsningar,

Tomas

2010-07-02 @ 07:26:02
Postat av: Lena

Men du borde kunna importera inlägg och kommentarer därifrån, den är väl wordpressbaserad?

2010-07-02 @ 08:49:45
URL: http://www.koala.nu/blahblah
Postat av: M

Ett tips är att göra en bok av din gamla blogg, vet inte om du får med kommentarerna men iallafall alla inlägg?

http://www.weblogstore.com/

http://www.solentro.se/bloggbok



2010-07-02 @ 10:01:03
Postat av: jennyhammarström - mitt liv som mamma

Gå in och rösta på mig är du snäll <3

http://iiiden.blogg.se/2010/july/tavlande-d.html



Och ta även en titt i min blogg & ställ en fråga i frågestunden vettja! :)

2010-07-02 @ 10:39:01
URL: http://jennyhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej! Fin blogg :) Kolla in min nya modeblogg om du vill :)

2010-07-02 @ 13:17:56
URL: http://modealasara.blogg.se/
Postat av: marli

Men oj, kan du inte få spara alla kommentarer som mht-kopior åtminstone, eller är de redan raderade? Det är ett visst jobb att göra, men om du har möjlighet, så be någon kompis att sätta sig och kopiera och spara undan åt dig.

2010-07-02 @ 13:36:12
Postat av: Pelikan

Så j-la dåligt gjort av dem! Jag hann inte ens kommentera de sista inläggen eller se bilderna. Det konstiga är att alla texter och de flesta bilderna fortfarande går att läsa via Google reader, så det värsta är att alla kommentarer är borta. Är de verkligen det? Inte blev de väl raderade över en natt?! Det är ju snudd på stöld...

2010-07-02 @ 16:09:16
Postat av: Emma

Kan ingen hjälpa dig att få med dig alla kommentarerna på något enkelt sätt? Förstår att du vill behålla dem.

2010-07-02 @ 18:14:15
Postat av: Jeanette

Tänkte bara säga att den länk till din blogg som är upplagd under AlltOmBarns nuvarande sida (alltså nu när den är nedlagd) inte funkar.

2010-07-02 @ 21:41:29
Postat av: Ida

Hej Linda!



Din nya blogg från UNT går inte att lägga till i Bloglovin... För mig iaf, kanske för andra? Går det att lösa på något sätt?



Kramar

2010-07-03 @ 08:49:10
Postat av: Anonym

hallå, allt bra med dig? :) kram

2010-07-03 @ 11:30:50
URL: http://sofiajahnkes.blogg.se/
Postat av: Hecate Hell

Si så där nu är ordningen återställd och jag kan fortsätta att följa dina öden och äventyr. Grattis till bebisen. Du är en perfekt morsa och tänk om alla nybliva mammor var som Du. Lite distans till det hela, humor och enormt mycket kärlek till en ny världsmedborgare. Lycka till!!!

2010-07-03 @ 15:24:16
Postat av: Neda

hej hur får du så många besökare nått tips kanske ?

2010-07-03 @ 17:04:48
URL: http://bluephotos.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej.

Du kan säkert hjälpa mig, jag skulle behöva hjälp med en kamera.

Tack för om du kunde hjälpa mig!

Kramkram

2010-07-03 @ 22:15:56
URL: http://linneaborgstrom.blogg.se/
Postat av: en blondins dagbok

man blir lätt känslig över sånt man senare inte kommer tänka så mkt på som man tror så det ordnar sig säkert :)

2010-07-03 @ 23:11:35
URL: http://malinstr.blogg.se/
Postat av: Storstrumpa

Jag säger det igen och igen... Medan du har chansen ; Kopiera av dina inlägg markera och Ctrl +C sen klistra in på ett vanligt word eller likanade textdokument - Ctrl V , spara MED kommentarer och allt. Det blir lite dyrt att skriva ut vart enda dokument du gjort på varje inlägg du gjort men den pärmen du sedan sätter allt i kan Jack läsa när tid kommer ...



Då var det värt både besvär och papper =)



Jag vet , jag har gjort det !



Kram L

2010-07-04 @ 19:57:05
Postat av: Åsa

Du får helt enkelt skriva ut alla kommentarer.

2010-07-04 @ 21:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0