Den globala alzheimersen

Jag berättade för en barndomsvän om IVF:et för två veckor sedan när vi pratade i telefon. Vi är inte bästa kompisar, vi umgås knappt. Men vi ringer då och då för att uppdatera oss. Vi har känt varandra i 25 år.
Hon lyssnade och frågade. Jag berättade. Hon berättade att hon har träffat en kille och jag lyssnade och frågade. Hon berättade. Det har varit ganska struligt med karlarna i hennes liv och jag hoppas verkligen att hon har träffat rätt den här gången.
Hon längtar efter stabilitiet. Hennes biologiska klocka tickar så fort att hon kommer bli pensionär innan fyrtio fyllda.

Ikväll ringde jag för att fråga hur det går. Det går bra. Dom träffas, dom håller handen, dom pussas, dom talar om livet. Dom skyndar sakta. Det går åt rätt håll.

När jag hade frågat färdigt så skulle hon gå och skita.
Tack och hej.

Alltså. JAG DÅ?! Alla frågor om hur JAG har det, om hur JAG mår, va?
Är det verkligen bara jag på hela jävla jorden som har fattat att det är jag och ingen annan som är universums mittpunkt just nu?
Hur kan folk hitta tid i sina liv till att sitta och skita i lugn och ro när jag håller på att värpa ägg?

Det är frågan.

Kommentarer
Postat av: Eva

Naew!

Alla andra bara tänker på sig själva..........heeeeeeeeeela tiden.

;)



Men vi som är här tänker ju på dig nästan hela tiden och håller tummarna för att värpningen ska resultera i många, starka och livsdugliga ägg.



nickar

2009-04-22 @ 20:40:13
URL: http://evassvammel.se
Postat av: L

Jag är ju så jävla bortskämt som har er. Men jag gnäller lite i alla fall. Bara för att, liksom.

2009-04-22 @ 20:46:20
URL: http://innandufanns.blogg.se/
Postat av: Nina

Blod, svett och tårar för att hitta hit (äntligen), men antagligen inget värt att nämna med tanke på vad du går igenom. Tänker hänga kvar hos dig, oavsett hur olik bloggen är din förra. Det var människan bakom texterna som var intressant. Det gäller fortfarande, för du är ju universums mittpunkt! :)

Lycka till imorgon!

P.S. Reproducera lite åt mig också. Jag vill inte ha egna men min mamma tjatar om att bli mormor. Man kanske får vara med på en tå om du skulle lyckas få trillingar eller något?

2009-04-22 @ 20:48:12
Postat av: L

Nina:

Hur man kan finna mig som person intressant det går över mitt förstånd. Jag är inte ett dugg intressant. Men varmt välkommen, såklart.



Blir det trillingar så hamnar jag på psyket, då får du alla tre.





Hur kan tio av mina läsare heta Nina, är inte det fantastiskt?

2009-04-22 @ 20:56:26
URL: http://innandufanns.blogg.se/
Postat av: X

Du är tillräckligt mycket medelpunkt i universum för att jag ska gå in här flera gånger om dagen för att se om du har uppdaterat :-)



Jag är förresten nyfiken på din förra blogg också (ha, nu känner jag mig som en stalker:-), den ska ju tydligen också vara någonting i hästväg (varför säger man så om sånt som är bra?).

Om den finns kvar så kanske du kan outa adressen här på bloggen? Men du kanske inte vill ha för tydlig koppling.

2009-04-22 @ 21:13:23
Postat av: Vicktoria

Du vänjer dig. Det gör man alltid.



Jag hade ett barn, sedan hade jag

plötsligt fyra. Galet och härligt.



Vid närmare eftertanke har jag nog

inte vant mig ännu.



Lycka till, du jordens mittpunkt ;)

2009-04-22 @ 21:15:36
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: NinaE

Skulle precis kommentera det där...tycks ha gått inflation i namnet?!

Så, nu ändrar jag till NinaE, så att du har en chans att skilja ärtorna från morötterna...



Hm...sabla själviskt av henne, det där...eeen liten fråga, kunde hon väl åtminstone kosta på sig, såhär i äggkläckningstider!

2009-04-22 @ 21:18:17
URL: http://ekman.wordpress.com
Postat av: Jennie

Smyger in här varje dag och läser dina underbara inlägg. Nu tänkte jag ge mig tillkänna ;)



Jag förstår ditt resonemang ang. egoism helt och fullt. Det MÅSTE få vara så - du lever ju ditt liv och ingen annans, eller hur? Men när man bryr sig om andra människor önskar man kanske att de bryr sig (åtminstone lite) tillbaka. Å andra sidan kanske kompisen får ett styng av dåligt samvete efter nedsläpp och de facto ringer dig!



Jag vill också ta tillfället i akt och önska dig/er lycka till med er IVF! Håller tummarna för er!



Möjligtvis ett virrigt inlägg, men det bjuder jag på! Tankar är oftast på det sättet...



Kram, Jennie

2009-04-22 @ 21:19:45
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: NINA

Men vet du Linda.



Du kan SKITA i att ringa henne något mer.



Bra så.

2009-04-22 @ 21:37:39
URL: http://monasuniversum.blogspot.com
Postat av: L

X:

Den förra bloggen finns inte kvar längre så jag har ingen adress att bjuppa på. Jag ska nog förklara det där i ett inlägg snart, det är många som frågar efter den.



Mona:

Det där var hur roligt som helst. NINA. Och du kallar mig störd. Ja, jesus.



Och som alltid: TACK ska ni ha!

2009-04-22 @ 21:41:42
URL: http://innandufanns.blogg.se/
Postat av: NinaPX

Ok jag erkänner, jag heter inte Nina på riktigt (i och för sig kallade min mormor mig alltid för det när jag var liten..) men det är ett väldans bra alias. :-) Vi är många (både Ninor och andra) som håller tummar o tår för er så här i äggvärpningstider!

Må gott! /NinaPX (hon med polisfilmen i hyllan.. ;-))

2009-04-22 @ 22:16:59
Postat av: L

NinaPX, dig har jag koll på. Twitter har hjälpt till en hel del med den saken, perfekt!

2009-04-22 @ 23:42:47
URL: http://innandufanns.blogg.se/
Postat av: Elly

Men åh. Kära du, alla tänker bara på sig själva. Jag är likadan och gör det inte av elakhet. Fast jag tror att jag brukar minnas mina vänner när det händer viktiga saker i deras liv, men ska vara ärlig och säga att jag nog hade kunnat glömma ändå. Men då får man kompensera mera sen! Sluta inte ringa henne, hon gottgör nog. Hoppas jag...

2009-04-23 @ 18:39:31
URL: http://lugn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0